Page 69 - Diretrizes do Programa Marista Bilíngue - 4ª Edição
P. 69
As competências linguísticas, listadas na tabela, são o conteúdo mínimo con-
templado neste volume. Portanto, a aquisição dos itens elencados precisa
estar garantida para que não ocorra prejuízo no livro seguinte. Obviamente,
por se tratar de Programa Bilíngue, é esperado que o estudante vá além do que
for aqui alistado, uma vez que a exposição à língua diariamente e os projetos
interdisciplinares CLIL promovem um ganho adicional ao que é proposto nos
livros.
COMPETÊNCIA LINGUÍSTICA – FUNÇÃO DE LINGUAGEM
RECEPTIVA:
LINGUAGEM DE SALA PRODUTIVA:
VOCABULÁRIO / ESTRUTURAS ESTRUTURAS RELACIONADAS
I’m (singing, drawing, reading, writing, This is my (brother)…
counting). I’m / You’re (angry / happy /
Who is this? sad / scared).
This is my (brother)…
I’ve got a (bag).
What have you got have? It´s ON, IN, UNDER …
I’ve got a (pencil). How many(pencils) have you got?
Where is …? It´s ON, IN, UNDER …
I have got (4 pencils)
How many(pencils) have you got?
Are you sad?
I have got (4 pencils) No, I am not! I am happy.
Are you sad?
You are angry!
No, I am not! I am happy.
I’ve got a (ball).
Put out your hands! Where is the teddy bear?
Give your friend a hug! It´s ON, IN, UNDER …
You are angry!
My favorite (toy) is
What have you got have? (my train).
I’ve got a (ball). That’s right!
Where is …? It´s ON, IN, UNDER …
What is your favorite…?
My favorite (toy) is
(my plane).
Bounce the ball!
That’s right!
Be careful!
Story telling: The pencil, The sandwiches, The monster e The ball.
Diretrizes do Programa Marista Bilíngue 69 4ª Edição 69